Безгрешност на Ехли бејт
Која е најизразенaта одлика на Ехли бејт?
Безгрешноста е најизразената одлика на Ехли бејт во најтесното значење. Оваа одлика произлегува од часниот ајет за чистењето –Татхир. Овој ајет ги претставува Ехли бејт како личности кои Аллах посакува да ги оддалечи од секој вид нечистотија. Терминот иннема (исклучително, само нив) во часниот ајет и преданијата кои говорат за поводот на објавата, даваат до знаење дека чистотата односно безгрешноста преставува едно од својствата на Ехли бејт и само нив им припаѓа.
Хадисот Секалејн кој е еден од мутеватир хадисите и во чија веродостојност нема никаков сомнеж,[1] исто така упатува на безгрешноста на Пратениковиот, с.а.в.а., Ехли бејт (во најтесно значење на Ехли бејт), затоа што во тој хадис Ехли бејт е претставен како ес-сикле ел-асгар (помалото од двете вредни нешта кои Пратеникот ги оставил) покрај Кур’анот како ес-сикле ел-екбера (поголемото од двете вредни нешта кои Пратеникот ги оставил). Затоа, тие две нешта се вбројуваат во исклучително вредна Пратеникова оставина (наследство) кои меѓусебно нема да се одделат. Ако муслиманите цврсто им се придржуваат, нема да застранат. Без сомнеж, чесниот Кур’ан е Божји говор и нема никакви грешки ниту искривеност во него.
لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ
Невистината не може да ѝ пријде од која било страна![2]
Значи, Пратениковиот,с.а.в.а Ехли бејт кој се наоѓа покрај Кур’анот е чист од грешките и никаква форма на искривеност не постои во него. Цврстото придржување до него го спречува човековото застранување. Според мислењето на некои сунитски научници нема никаков сомнеж во безгрешноста на моралот и делата на Ехли бејт, (односно на хазрети Фатима, с.а, и дванаесетте имами а.с). Освен неупатените луѓе кои го порекнуваат исламот, никој не се сомнева во тоа. Она што е предмет на несогласување е безгрешноста на нивното знаење.[3] Но, со оглед на тоа што според хадисот Секалејн, цврстото придржување кон Ехли бејт на полето на верата спречува застранување, тогаш станува јасна и безгрешноста на нивното знаење.
[1] Nefehatu-l-azhar fi hulaseti abekatu-l-anvar, том. 1.
[2] Фусилет, 42.
[3] En-Nibras, стр. 532, на маргините Bahru-l-ulum